Laatste dag in Bangkok, op naar huis!

2 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Wat een heerlijk bed was dat, we waren gisteren op tijd gaan slapen en sliepen lekker uit. Namen nog een lekkere douche in ons luxe verblijfje, pakten onze tassen in en checkten uit in ons hotel om 12:00. Gelukkig konden we onze backpacks daar nog wel achterlaten.

Eerst gingen we wat ontbijten. In een winkelcentrum vlakbij vonden we een zaakje waar ze allemaal verse broodjes bakten die je dan kon opscheppen en meenemen of daar op eten. Met een gevulde maag gingen we weer op pad, nog een laatste keer geld pinnen want we kwamen helaas net niet toe.

Het was weer erg warm, 34°C dus we zochten de verkoeling op en gingen terug naar het koffietentje waar we gisteren ook waren. We bestelden weer een lekkere icecoffee en chillden er een beetje.

Na een verkoelend drankje zijn we naar een openbaar park gegaan waar enorm veel (grote) varanen zaten. Ze zwommen door het water en kropen over de kant, dat was best wel cool om te zien. Ook zaten er schildpadden. Dit was trouwens het park dat Ruben gisteren ook al doorkruiste op zoek naar het dichtstbij geldgen politiebureau.

Na wat in het park gelopen en gezeten te hebben zijn we gaan lunchen in een Mexicaans restaurant. Dat hadden we nog niet gehad in de afgelopen vier weken! Na een goede lunch hebben we wat rondgelopen en zijn we op zoek gegaan naar een plekje waar we nogmaals koffie konden drinken. Erna hebben we nog wat rondgelopen in wat nabijgelegen winkelcentra en zijn we teruggekeerd naar ons hotel om onze backpacks op te halen. We trokken reiskleding aan en vertrokken met de skytrain naar het vliegveld. Dat was nog een serieuze tocht.

Aangekomen op het vliegveld aten we eerst een broodje bij de subway en gingen we voor de laatste keer naar de 7 Eleven. Alleen helaas had het een slecht assortiment en was alles duurder, want ja, airports be like...

Vervolgens dropten we onze backpacks, kregen we onze tickets. Erna maakte Ruben een grapje over dat chips verboden was in het vliegtuig en besefte Joost opeens dat al zijn snacks nog in zijn backpack zaten, die al ingecheckt was. Dan te bedenken dat we nog 7 uur vast zitten op het vliegveld in München, daar moeten we overstappen. En de backpacks gaan rechtstreeks naar Amsterdam, daar komen we niet meer aan dus.

Bij de gate gaf Ruben zijn laatste bahtjes nog uit aan een ijsje en nu zitten we te wachten tot we kunnen boarden, nog twee uur.

Dit is alweer onze laatste reisblog want we willen jullie niet vermoeien met de saaie vluchten die we nog tegemoet gaan.

Alle trouwe lezers en reaguurders, bedankt dat jullie de tijd en moeite vonden om onze avonturen mee te beleven en tot snel.

Groetjes Ruben en Joost

1. Mama Spons:
    2 augustus 2017
    Goede, veilige reis terug jongens. ✈️Fijn dat jullie het zo goed hadden. Joost in Aigues Mortes is het nu ook 34 graden.
  2. Mama C:
    2 augustus 2017
    Jongens, bedankt dat juliie zoveel avonturen hebben gedeeld, super leuk! Veilige terugreis, kan niet wachten jullie weer te zien.
  3. Tante B:
    2 augustus 2017
    Hey mannen. Goeie reis, met veel lekkers onderweg. Trakteer jullie zelf maar eens goed, want jullie hebben volgens mij, wel wat doekoes over. SeeYouWaarschijnlijkNieSoonMaarWelBinnenkort. En bedankt voor het leuke leesvoer.
  4. Tante An:
    2 augustus 2017
    Goeie reis guys, bedankt voor de mooie verhalen. We hebben er van genoten.