Koh Samui dag 1

28 juli 2017 - Koh Samui, Thailand

We werden wakker in onze zeecontainer, pakten onze tassen terug in en checkten uit bij dit hostel. We liepen te voet naar de plek waar onze minivan naar de ferry vertrok. Dit was ongeveer anderhalve kilometer lopen, dat konden we wel aan.

Het was ongeveer een uurtje rijden, normaal gezien zou de busrit ongeveer 2 uur duren maar onze chauffeur had blijkbaar haast. Een aantal rode stoplichten en gekke inhaalmanoeuvres verder kwamen we aan bij de ferry. Deze was niet te vergelijken met het bootje vol toeristen naar de Phi Phi Eilanden. Op deze boot zaten vooral Thaise families en ook konden er auto's aan boord. Er stond een pick up vol met kooien met grote varkens erin. De kooien waren letterlijk precies net zo groot als de varkens. Ze konden alleen liggen en het zag er een beetje zielig uit.

Aangekomen in Koh Samui namen we allebei een scootertaxi, achterop dus, op naar de villa waar we een kamer hadden geboekt. Het was een aangenaam ontvangst en de kamer was prima. Eerst gingen we maar eens wat eten, naast ons hostel zat een Thais restaurantje waar we voor zo'n €1.50 een lekkere maaltijd aten. Vervolgens trokken we onze zwembroek aan en vertrokken naar het strand, dat was maar 10 minuutjes lopen. Daar klommen we over wat rotsen en vonden we een verlaten strandje waar we nog een tijdje gechillt hebben. Je kon er echter niet zo goed zwemmen want er waren veel rotsen.

Na het strand zijn we terug naar onze kamer gegaan, daar hebben we ons omgekleed en opgefrist en zijn we weer wat gaan eten. We kozen een tentje aan het water en hebben we met een goede view lekker gegeten, iets minder Thais deze keer.

Na het eten kochten we onderweg wat flessen bier en gingen we terug naar ons hostel/hotel/villa, wat je het ook wilt noemen. Daar speelden we een paar potjes pool en al snel kwam er een Engels koppel van 30 en 25 jaar. De namen zijn we even vergeten helaas... Anyways, het was heel gezellig en we hebben een paar potjes met hen gepoold. Erna kwam er nog een ander Engels koppel van ongeveer even oud, ook met hen was het erg gezellig. We maken toch nog wel wat vrienden hier!

Na een lange avond zijn we op onze hotelkamer beland, sorry het was zo gezellig dat de blog wat vertraagd is.

Morgen gaan we naar de oostkant van het eiland, we gaan scooters huren en daarheen rijden. Meer avonturen komen eraan!

1. Tante B:
    29 juli 2017
    Hey mannen. Dat strandje ziet er vet Robinson uit. Heel wat anders dan de Groe. En leuk voor die Engelsen, dat ze two nice guys from Holland ontmoet hebben. Mooi plaatsje. Veel plezier daar nog.