Koh samui dag 2

29 juli 2017 - Koh Samui, Thailand

Na een gezellige avond werden we de volgende ochtend wakker in onze fijne kamer in Villa Giacomelli. Eerst gingen we een lekker ontbijtje knallen. Erna ging Ruben achterop met de kok van onze villa naar een ander hotel waar we scooters konden huren. Ruben huurde er een, reed terug en pikte Joost op. Vervolgens zijn we ook een scooter voor Joost gaan halen.

Terug naar de villa onze backpacks gaan halen en vertrokken richting de volgende bestemming: Chaweng, een toeristische plaats aan de oostkant van het eiland.

Onderweg kwamen we langs een paar bordjes met waterval erop, die volgden we en we moesten een paadje op om naar de waterval te gaan. We hadden een backpack van 10kg op onze rug en we hadden geen idee hoe ver het was. Het bleek, erg ver... We zijn wel driekwartier onderweg geweest, en het was continu klimmen over rotsen bomen en dat met een temperatuurtje van zo'n 35°C. Deze hike was nog veel intensiever dan die naar de viewpoint op de Phi Phi eilanden.

Toen we eindelijk bij de waterval aankwamen waren we er helemaal alleen. We trokken onze zwembroek snel aan en sprongen in het koele water, dat was een van de beste momenten voor een koele duik in ons hele leven denk ik. We genoten nog even van de mooie natuur: de waterval. Vervolgens keerden we terug naar onze scooter en zijn we naar het strand gereden, daar hebben we geluncht.

Aangezien Joost de grotere wegen op het eiland het liefst wilde mijden op de scooter besloten we om niet langs de kust te rijden maar om recht door het eiland te gaan over kleine weggetjes. We waren alleen even vergeten dat er een berg in de weg zat. Wat we ook niet wisten was dat bijna alle wegen onverhard waren, enorm stijl en vol met kuilen, gaten en rotsen zaten.

Na uren afzien op onze scooters (om 30km te rijden door de bergen) kwam er dan toch een einde aan. Niemand is gevallen en we leven nog steeds, we zijn een hele ervaring rijker en gaan morgen toch maar langs de kust terug, stukje makkelijker.

Bij een stop op de scooter zag Joost dat hij een email had van ons geboekte hotel, het zal vol maar we konden naar een soortgelijk hotel in de buurt als we dat wilden. We zeiden dat dat prima was en reden door naar dat hotel. Daar aangekomen zat dat hotel echter ook vol en we waren dus gestrand in Chaweng. We besloten om ergens te stoppen en op booking.com verder te zoeken, daar vonden we iets degelijks maar daarvoor moesten we nog wel 12km doorrijden. Gelukkig hadden we onze trouwe scooters en we vertrokken dus weer naar het volgende hostel.

Hier konden we gelukkig gewoon inchecken en eindelijk een frisse douche nemen. Vervolgens zijn we het "stadje" ingegaan en hebben we rondgelopen. Het was er enorm toeristisch en alles was net een slagje duurder, er waren hier vooral veel families die in resorts verblijven, niet echt een typische Thailand ervaring dus, maar wel leuk voor 1 avondje. Er waren namelijk veel leuke kraampjes en winkeltjes.

We hebben een pasta gegeten in een gezellig tentje, het was nodig want we waren hongerig. Erna nog wat rondgelopen en langs de 7 Eleven. Vervolgens lekker richting onze kamer met airco, morgen gaan we terug maar Villa Giacomelli.

1. Tante B:
    29 juli 2017
    Klinkt weer schitterend mannen. En de foto's zijn heel leuk. Lekker avontuurlijk bezig.
  2. Tante Marina:
    29 juli 2017
    Prachtige foto's. Lekker genieten jongens!