Laatste dag Chiang Rai

20 juli 2017 - Chiang Rai, Thailand

First things first, eerst een lekker ontbijtje scoaren. Joost ging voor de luxe variant en had alleen al drie verschillende drinks! In ieder geval lekker onze maagjes gevuld en een straffe kop koffie op.

De straffe kop koffie werkte goed op de darmen, dus terug bij het hostel konden we gelijk gebruik maken van de sanitaire voorzieningen. Omdat we geen zin hadden om weer in onze kamer te gaan zitten besloten we erop uit te gaan. Alles wat er te zien is in de buurt van Chiang Rai hebben we ondertussen al gezien dus kwam Ruben op het idee om een bezoekje te brengen aan een kattencafé een paar straten verderop. Dit was het zelfde principe als het rabbit café in Pai, maar dan met katten.

Eenmaal bij het café aangekomen bleken we niet de enigen die daar iets wilden drinken. Omdat we geen zin hadden om op de grond te gaan zitten besloten we maar een plekje te zoeken om een lunchje te knallen. Via tripadvisor vonden we een leuk Thais restaurant waar we goed konden eten. Ruben een tradionele curry met slow cooked pork en Joost kip met rijst.

Na het eten keerden we terug naar het hostel en hebben we toch nog even op ons kamer gezeten en buiten op het balkon een kaartje gelegd. We voelden allebei dat we weer aan het inkakken waren dus besloten we maar terug te gaan naar het kattencafé. We waren nog steeds niet de enigen die daar naartoe wilden dus wisten we weer even niet wat te doen. Na een paar straten door geslenterd te hebben besloten we een ijskoffie te gaan drinken. Beetje suiker en cafeïne kon geen kwaad op dat moment.

Ruben had al meerdere dagen last van een dikke klit in zijn haar en vandaag was hij het geneuzel zat dus heeft Joost hem er maar uit geknipt. Een paar centimeter haar minder maar wel een stuk blijer. Omdat iedereen een kleine boodschap achterlaat op de muur besloot Ruben dit ook maar te doen. Het enige dat hij bij de hand had was een rol ducktape maar het resultaat mag er zijn. Waar ducktape allemaal niet goed voor is!

Ruben besefte maar al te goed dat vanavond de laatste keer was dat hij kon gaan eten bij de leuke serveerster . Daar hebben we dus een lekker avondmaal genuttigd. Ofja lekker, bij Ruben viel het een beetje tegen. Omdat Joost een beetje last heeft van zijn buik besloot hij geen bier te drinken vanavond. Ruben wilde niet alleen drinken dus hij sloeg ook maar een avondje over. Maar een dag niet naar de seven eleven gegaan is een dag niet geleefd. Joost nam voor de verandering een grote fles Chang (Chang heeft blijkbaar ook grote flessen water) en een lekkere rol koekjes. Ruben een flesje ice tea. Door Ruben zijn missie naar de seven eleven gisteravond had hij nog versnaperingen genoeg liggen op de kamer dus hij zat wel snor.

Vanavond ons laatste avondje in Chiang Rai dus we gaan niet te laat naar bed zodat we morgen fris naar het zuiden kunnen!

Groetjes kleine Spons en Rubu28

1. Tante An:
    20 juli 2017
    Wat, geen bier Joost? Verstandig hoor maar ik bel toch maar even de krant hahaha. Volgens mij heb je wel zin in een lekker aardappeltje door je moeder gemaakt.
    Groetjes tante An en tante San xx
  2. Tante B:
    20 juli 2017
    Ik heb net gegeten, maar als ik dat eitje mee spek zie, krijg Ik weer honger. Beetje rustig dajje zo te lezen. Hier gebeurt ook niet veel. We hebben nog steeds geen ander kabinet. Morgen weer tijd voor nieuwe avonturen.
  3. Mama C:
    20 juli 2017
    Creatief met ductape Ruub! Jammer van het kattencafe ( mis je Pip toch een beetje?) daar had ik wel wat foto's van willen zien.
    Benieuwd naar jullie volgende bestemming, dikke kus