Pai dag 1

11 juli 2017 - Pai, Thailand

Eindelijk een nacht lekker geslapen, of het door de biertjes kwam of door de vermoeidheid weten we zelf ook niet.

Maar wat maakt het ook uit, eindelijk een beetje uitgerust dus!

Om 09:15 ging de wekker want tussen 10:00 en 10:30 werden we opgehaald met een busje om naar Pai te gaan. Ons donut ontbijt wat gisteren een enorm goed idee leek, viel nu wat minder goed in de smaak. Misschien waren ze dan toch niet voor niets afgeprijsd...

De busreis zou ongeveer 3.5 uur duren, dus we dachten als we om 10:00 doorgaan zijn we er zeker rond 14:00. Eerst werden we met een busje bij een soort station gedropt, daar moesten we er allemaal uit en in andere busjes. (Dit vonden we niet heel erg want in het eerste busje hadden we de slechtste plek helemaal achterin. Bij het tweede busje zette Joost shotgun en chillde Ruben hem met 2 superchimis)

Onderweg besloot de chauffeur ook nog eens te gaan tanken en erna stopte hij zelfs bij allerlei kraampjes langs de weg om uitgebreid inkopen te gaan doen.

Na een korte stop tussendoor, kwamen we rond 14:30 aan in Pai, vanuit het centrum moesten we nog zo'n 2km lopen naar ons hostel, maar dat vonden we niet erg na zo'n lange zit.

Aangekomen bij ons hostel kregen we een bungalow met een hele mooie view, we keken uit over de bergen. De bungalow zelf was vrij skeer, dus we besloten maar 1 nacht te blijven. Het was trouwens ook onze goedkoopste nacht so far (minder dwn €2 pp).

De douche was wel cool, een bamboestam maar er kwam alleen koud water uit. Er was ook een gewone douche maar die was minder cool.

Na wat foto's van de prachtige view en bungalow en een frisse douche later zijn we naar het centrum gelopen. In een leuk barretje hebben we wat gedronken.

Erna zijn we wat rond gaan lopen. Pai is zeker te weten de meest relaxte stad waar we geweest zijn so far. Er zijn superveel leuke barretjes en winkeltjes waar de verkopers je helemaal niet lastig vallen.

Ruben kocht nog ergens een shake met dragon fruit en mango en erna zijn we bij een pizzeria gaan zitten, wel iets duurder dan een curry of een noedelsoep maar we waren er echt even aan toe.

Na de pizza wilden we scooters gaan huren, dat kan hier erg goedkoop.

Echter moesten we onze paspoorten achterlaten als borg en dat zagen we zeker niet zitten. Een andere toerist sprak ons nog aan dat we dat echt niet moesten doen en dat we ook 2000 baht borg konden betalen, dat leek ons een beter plan. Ipv 2 scooters besloten we er 1 te nemen en voor de deposit van 2000 baht te gaan. Dat gaan we morgen dus als eerste doen want je hebt hier rondom Pai allemaal leuke bezienswaardigheden zoals tempels en watervallen!

Groetjes Ruben en kleine spons

Ps: als je wilt dat we doorgaan met de reisverhalen, laat even een berichtje achter!