Pai dag 2

12 juli 2017 - Pai, Thailand

's Avonds zaten we nog een biertje te drinken bij ons hostel, toen we aangesproken werden door een aardige guy uit Argentinië. Hij woonde in Madrid en was 31 jaar, een gitaarleraar. Hij was heel aardig en we hebben de hele avond met hem gechillt. Hij ging de volgende ochtend zijn motor inleveren en vroeg of 1 van ons een lift naar de stad wilde omdat wij ook een scooter wilden gaan huren.

Daar eenmaal aangekomen nam Ruben afscheid van Felippe en huurde hij een scooter. (Eigenlijk een motor, 110 cc)....

Ruben tankte hem even vol en haalde Joost op. Beladen met 2 backpacks, een paar rugzakken en fannypacks reden we naar ons volgende hostel, we zijn een nacht voor luxe gegaan. Een mooie locatie en een zwembad erbij!

Daar lieten we onze spullen achter en zijn we rond gaan rijden. We zijn gestopt bij tempels, watervallen, een canyon en een bamboebrug over de rijstvelden. Er was ook ergens een landsplit maar we kregen onze scooter niet meer gestart. Dit hadden we eerder ook al gehad maar toen werkte de kickstarter gelukkig wel. Nu na lang sukkelen vroegen we hulp aan een Thaise man waarvan we drinken hadden gekocht. Hij kreeg hem gelijk aan, bleek een simpele beveiliging te zijn dat de standaard naar boven moet als je hem wilt starten. Dat wetende vertrokken we weer.

Ergens in Pai aten we een lekker broodje en dronken we wat. Erna zijn we weer naar het hostel gegaan om in te checken. We hadden gekozen voor een slightly luxere, maar eigenlijk speciaal voor het zwembad. Helaas was het zwembad bij aankomst leeg, voor niks te veel betaald dus... :(

Vervolgens zijn we weer wat gaan cruisen op de scooter. We dronken nog een lekkere fruit shake in het centrum van Pai en zijn gaan relaxen in ons hostel. Wel eindelijk hele schone wc's en douches, ook een fatsoenlijke matras in plaats van dat je in een keihard bed slaapt. Wat dat betreft dus wel een vooruitgang!

Nadat we weer fris en fruitig waren, zijn we nog een eindje gaan cruisen. We kwamen op een leuk junglepad en hebben nog even lekker gereden. Erna zijn we naar de stad gegaan om daar te gaan eten. Vandaag hebben we echt een hele dag westers gegeten, oeps. Maar dat komt omdat we nu echt in een backpackstadje zijn en het westerse eten er erg goedkoop is. Na het eten hebben we onze scooter ingeleverd en nog wat in Pai rondgelopen.

's Avonds besloten we nog een paar biertjes te kopen in de supermarkt en het in ons huisje op te gaan eten. Ruben koos een nieuw soort bier dat we nog niet gedronken hadden en het was enooooorm vies... gelijk weggegooid na de eerste slok.

Morgen gaan we het streetfood proberen hier ik Pai want dat blijkt hier heerlijk te zijn! In Bangkok zag al het streetfood er ook echt vies uit en het stonk, hier ziet het er prima uit allemaal en het ruikt heerlijk.

Ps: iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, jullie zijn nog niet van ons af, laat vooral horen wat jullie ervan vinden!

1. Papa Zuen:
    12 juli 2017
    Pull up 110Cc door de Paise woonwijken SKRRRRT #ScoobieLife #lovejullie
  2. Tante B:
    13 juli 2017
    Leutig mannen. Die helm staat jullie goed. Maar jullie staan tenslotte ook met alles hè. Nog veel plezier, leut, lekker eten en lekker bier.