Phuket dag 1

21 juli 2017 - Phuket, Thailand

Na een slecht nachtje slapen op onze steen werden we wakker van onze wekker om 08:00. We wilden eerst nog gaan ontbijten, het regende erg hard maar besloten toch naar ons vaste stekje te rennen. Helaas was het nog dicht, dus we hadden voor niets door de regen gerend...

We besloten dan maar alvast de overnachting voor die avond te boeken in Phuket. We konden via een korting bij booking.com €15 per persoon terugkrijgen dus we boekten een enorm luxe hotel voor €31. Dat houdt dus in dat we per persoon €15 terugkrijgen en dus maar €1 betalen voor de meest luxe overnachting in ons Thailand avontuur.

Vervolgens boekten we een Uber naar het vliegveld, wederom met een kortingscode. We werden in een dikke bak opgehaald en betaalden €1.20 voor een ritje van 20km naar het vliegveld! Thailand we houden van je.

Na een vlucht van een kleine twee uur kwamen we aan in Phuket, daar pakten we de bus naar het centrum van Phuket, 30km vanaf het vliegveld. Een dik uur later kwamen we daar aan en te voet zijn we naar ons hotel gelopen.

Onderweg kwamen we een mcdonalds tegen en hebben we onze buikjes rond gegeten, omnomnom.

Erna kwamen we aan bij ons hotel en toen we onze kamer in liepen keken we onze ogen uit.

Een heerlijk kingsize bed, een prachtige douche en een heerlijk zwembad. Ook zit er gratis ontbijt bij en de hele dag door koffie, thee en koekjes. Ook eindelijk airco op de kamer, wat is dat fijn! En dan te bedenken dat we hier maar €1 voor betalen, echt ongelofelijk.

We hebben onze zwembroek aangetrokken en zijn het zwembad ingedoken, het water was heerlijk warm. Zoals Joost zei: het lijkt alsof er iemand in het water heeft geplast, maar dan is het water niet vies, en het is overal die temperatuur. Nou dit klinkt misschien een beetje onsmakelijk maar het was een van de beste zwembadervaringen in onze levens denken ik. Na twee weken in een tropisch klimaat was dit echt perfect.

Na een heerlijke frisse duik hebben we ons aangekleed en zijn we de stad ingegaan, naar old town. Dat was heel mooi en een gezellige omgeving! We liepen eerst al voorbij allemaal streetfood, een soort leuk plein vlakbij ons hotel waar allemaal locals aan het eten waren. Toen hadden we nog geen honger, toen we terug kwamen uit old town wel. We gingen zitten en aangezien we aan de kust zaten bestelde Joost een curry met krab en Ruben een met seafood. Het was heerlijk en we zaten tussen de locals, superleuke ervaring. Erna zijn we pils gaan inslaan bij de 7 Eleven, we hadden immers eindelijk een koelkast op de kamers, top dus!

Morgen gaan we naar een betaalbaar hostel en gaan we de stad verkennen!

1. Tante Marina:
    21 juli 2017
    Wauw super! Dat hebben jullie weer goed geregeld!
  2. Tante B:
    22 juli 2017
    Jullie kunnen werkelijk toveren met geld. Jullie kunnen altijd nog bankier worden. Da's heel wat anders, dan die steen waarop jullie het zolang volgehouden hebben. En leuk dat de 7-11 jullie ook blijft achtervolgen. Hartstikke makkelijk. Veel plezier in Phuket.
  3. Mama C:
    22 juli 2017
    Wat een luxe resort, en dat voor 1€. Wel een upgrade in vergelijking met de steen!
  4. Karin:
    24 juli 2017
    zo te zien lekker eten daar