phuket dag 2

22 juli 2017 - Phuket, Thailand

Na een nachtje op iets anders dan een steen werden we om 08:00 wakker van onze wekker. We hebben onze zwembroek aangetrokken en zijn meteen ons heerlijke zwembad ingedoken. Erna zijn we ons gaan omkleden en zijn we lekker gaan ontbijten in het hotel, want ook dat zat erbij.

Vervolgens zijn we terug naar de kamer gegaan, Joost wilde nog even van het bed genieten en deed nog een tukkie. Ruben trok zijn zwembroek terug aan en ging nog even een paar uurtjes optimaal genieten van het heerlijke zwembad en de puike ligbedden, we zijn echt in een paradijsje beland.

Toen het 12:00 was moesten we toch echt uitchecken en zijn we naar ons volgende hostel gelopen. Gezelligheid kennen ze hier niet, de kamers zijn mwah maar er is wel airco. We zijn de stad ingegaan en hebben ergens lekker geluncht, na de lunch hebben we nog wat rondgelopen in old town, het leuke oude centrum van Phuket. Na de lunch hebben we een mcflurry gekocht bij de mcdonald's, lekker!

Na de middag in de stad zijn we naar het hostel gegaan en hebben we online boottickets besteld om morgen naar de phi phi eilanden te gaan. Daar zijn prachtige stranden, dus dat gaan we morgen zien.

We gingen vervolgens op zoek naar een zaakje waar we konden printen, in heel slecht Engels wees iemand van ons hostel ons ergens heen, een ander hostel. Daar aangekomen sprak de persoon weer bijna geen Engels en kwamen we erachter dat het tegenover het hostel was waar we heengestuurd waren. Daar was ook een klein Thais jongetje dat met ons wilde spelen aangezien we enorm lang moesten wachten tot de computer opgestart was, deden we dat natuurlijk! Anyways, we konden printen en gingen op zoek naar een plek om 's avonds te eten.

Dat was een hele zoektocht en we waren het zo beu dat we bij een hipsterbarretje een burgertje gingen knallen.... Ruben dacht een BLT burger te bestellen (met Bacon, Lettuce en Tomato) maar er bleek alleen geen burger op te zitten, beetje jammer. Het was verder alsnog wel lekker gelukkig.

Vervolgens kwamen we erachter doordat er taxi chauffeurs riepen: "weekend market?" dat er een weekendmarkt was 's avonds. We stapten op een brommertaxi, dat was het goedkoopste. Met zn tweeën gingen we achterop bij een Thai met een hele oude brommer. De kilometerteller stond op 975.000 en de snelheidsmeter stond de hele rit op 0, ook al reden we. Joost zat helemaal achterop en viel er de 5km durende rit zo'n 97 keer bijna af. Maar we hadden wel een goedkope rit gescoard, en het was een hele ervaring.

De markt was superleuk, heel erg groot en ze verkochten er letterlijk alles. Misschien zelfs wel een souvenirtje voor het thuisfront ;). Na een aantal uur op de markt wilden we terug naar huis, scootertaxi's zagen we niet en de taxi's die we aangeboden kregen waren 3x zo duur als de scooter, dachten we ff niet natuurlijk! Dus we begonnen aan de loop richting het hostel, onderweg konden we vast wel iets goedkopers vinden. En ja hoor, al vrij snel stopte er een taxi die ons na enorm afbieden in eerste instantie liet lopen maar vervolgens toch maar stopte om ons mee te nemen. We maken de mensen niet altijd even blij met onze afdingpraktijken, maar we krijgen het vaak toch voor elkaar dus ze zullen er vast nog wel op verdienen, we laten ons gewoon een stuk minder snel afzetten dan de doorsnee tourist.

Aangekomen in ons hostel gaan we nog even relaxen en erna lekker slapen, morgen op naar de prachtige phi phi eilanden!

Ps: kijk ook eens bij onze video's!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    24 juli 2017
    prachtige verhalen en wat een mooi foto s allemaal