Van Koh Samui naar Bangkok

31 juli 2017 - Surat Thani, Thailand

Na een kort nachtje ging de wekker om 09:00 want we moesten onze brommers voor 10:00 inleveren. We reden naar het hotel, leverden de brommers in en liepen terug naar Villa Giacomelli. Daar boekten we eerst en vooral de ferry terug naar het vasteland. We konden op internet niets fatsoenlijks vinden dus we moesten een toeristische boot boeken voor het dubbele van de heenreis...

Nadat we de boot geboekt hadden besloten we eerst wat te ontbijten. Erna pakten we onze tassen en namen we afscheid van onze Engelse vrienden en al het lieve personeel in de Italiaanse villa en vertrokken we richting de pier.

Toen de boot eindelijk (TE LAAT) vertrok was het zo druk aan boord dat we allebei echt op zoek moesten naar een vrij plekje om nog ergens te kunnen zitten. De boot vol locals die wat trager ging was toch een stuk aangenamer!

Toen de boot aankwam op het vasteland moesten we met een bus naar Surat Thani centrum. Daar pakten we een tuktuk naar het busstation vanaf waar onze nachtbus naar Bangkok vertrok. Echter waren we een uur of drie te vroeg dus we liepen naar het winkelcentrum waar we eerder waren geweest toen we in Surat Thani waren, dat lag slechts op 1.5km afstand. Daar aten we wat en chillden we, erna liepen we weer terug naar het busstation. Onze bus stond er al, we hadden tickets gekocht voor een VIP bus. Dat was iets van €5 duurder maar dan had je leren stoelen met voetensteun, kon je je stoel helemaal naar achteren leggen en had je superveel ruimte. Ook heeft iedereen een eigen tv waarop je films kunt kijken enzo. We zitten nu in de bus en komen morgenvroeg aan in Bangkok na een reis van zo'n dikke tien uur!

Tot morgen

1. Tante B:
    31 juli 2017
    Als je zo lang moet reizen is, het die €5 extra wel waard. Veel comfortabeler. Nog ff en jullie blogs zijn ook weer klaar. Wat moet ik dan eens doen na het eten. Misschien een studentenblog???
  2. Mama C:
    31 juli 2017
    Al weer terug naar Bangkok, nu begint het op te schieten jongens! Jullie blogs zijn geweldig maar veel langer kan ik jullie niet meer missen hoor, dikke kus
  3. Tante Marina:
    31 juli 2017
    Ik zal jullie blogs missen, maar het is leuker om het live ook nog eens te horen. Alvast een goede terugreis gewenst!!