Chiang Rai dag 4

19 juli 2017 - Chiang Rai, Thailand

Toen we wakker werden, Ruben altijd een paar uurtjes eerder dan Joost, zijn we gaan ontbijten bij een koffiezaakje bij ons hostel in de straat. We namen een omelet met toast en een italian soda. We hadden geen idee wat het was maar hadden het overal al op de kaart zien staan. Het bleek gewoon grenadine met sparkling water te zijn, mierzoet. Dat was dus ook eens en nooit meer, het zag er wel leuk uit.

Vervolgens zijn we geld gaan pinnen, samen vanaf één rekening en gelijk een groot bedrag zodat we maar één keer de transactiekosten moesten betalen.

Met een volle portemonnee keerden we huiswaarts richting het hostel. Na daar nog even gechillt te hebben zijn een een lekkere curry gaan lunchen. Met een volle maag hebben we erna een Uber geboekt die ons naar een mooie tempel en enorme buddha gebracht heeft. Het was heel mooi en we konden tot bovenin de tempel om daar van het uitzicht te genieten.

Toen we uitgekeken waren wilden we terug naar ons hostel, maar er was geen Uber beschikbaar en er waren bijna geen toeristen en dus ook geen tuktuks, busjes of taxi's. We hoopten dat er wel een zou komen maar na een half uur gaven we de hoop op en hebben we een taxi besteld. Een beetje overpriced maar oke, we konden in ieder geval terug naar huis.

Eerst gingen we nog even langs de supermarkt en erna, thuis in het hostel, hebben we ons lekker opgefrist en zijn we een plek gaan zoeken waar we goed konden avondeten. Dit ging niet zo soepel en we eindigden ergens waar we gedropt werden tussen twee grote Amerikaanse families inclusief een aantal huilende baby's... Toen we uitgegeten waren wilden we dan ook het liefst zo snel mogelijk weg, dus we rekenden af maar waren even vergeten dat terwijl we waren gaan zitten het met bakken uit de lucht kwam. Uiteindelijk zetten we ons eroverheen en besloten we naar het hostel te rennen wat letterlijk maximaal een paar honderd meter verder in de straat zat.

De straten stonden blank en Ruben verloor onderweg zijn slipper. Terwijl men in de restaurantjes goed vermaak had terwijl ze de straat op keken waren wij aan het balen. Op blote voeten rende Ruben door en zeiknat kwamen de enige echte Joost en Ruben aan in hun hostel.......

Het bleef maar gieten, maar Ruben kreeg opeens weer honger. Gelukkig stopte rond 22:00 de regen en is de Seven Eleven open van 07:00 tot 23:00 (vandaar de naam voor de mensen die het nog niet doorhadden). Met een paar gekke zakjes chips, een flesje ice tea, wat water en koekjes kwam Ruben weer thuis. Hij was nog geen twee euro kwijt voor al die snacks. Joost zat hem met smart op te wachten, helaas was de ice tea super vies. De zeewier chips was wel lekker en de hot chili inktvis chips is al een begrip voor ons.

Morgen onze laatste volle dag in Chiang Rai, dat werd tijd want er is hier eigenlijk niks te beleven. Als we dit van tevoren geweten hadden, waren we langer in Chiang Mai gebleven want daar hebben we eigenlijk niets gezien buiten het centrum. Maar goed, we maken er het beste van en Thailand is sowieso een geweldige plek om te zijn, in welke stad dan ook!

1. Kleine spons 2:
    19 juli 2017
    Mind blown over de seven eleven openingstijden
  2. Rubs:
    19 juli 2017
    @KleineSpons2 fun fact: je vindt veel 7 Eleven's in Azië en Amerika omdat daar een soepele wetgeving is wat betreft openingstijden. Men heeft geprobeerd om de 7 Eleven naar NL te brengen maar door de strenge wetgeving werd dat een fiasco.
  3. Tante B:
    19 juli 2017
    Leuke foto's alweer. De Budha's goed bekeken. Was benieuwd om Ruben zijb gezicht te herkennen. Nog één nachtje slapen op de steen dus. Knap van Joost, dattie dat 2 uur langer dan Ruben vol houdt. Morgen maar, weer biertjes uit de 7-11. Groetjes.
  4. Bigman:
    23 juli 2017
    Op koh tao is de 7 eleven 24u per dag open ;)