Pai dag 3

13 juli 2017 - Pai, Thailand

Na een enigszins tegenvallende nacht in Paitopia besloten we 's ochtends om terug te lopen naar Tony's Guesthouse, waar we de nacht ervoor verbleven in de bungalow. Na een tochtje van 2.4km kwamen we aan, Tony had geen bungaloe van 150 baht beschikbaar dus we namen er een van 200 baht. Nu hadden we wel een echt bed, handdoeken, en een badkamer. Ook het uitzicht was nog beter, prima upgrade dus!

Nadat we een lekkere douche genomen hadden zijn we lekker naar Pai gegaan! Eerst lekker ontbeten/geluncht (het was al 13:30). Erna zijn we naar het internetcafe gegaan om de foto's met de olifanten die we gekocht hadden te uploaden, die stonden namelijk op een USB-stick.

Vervolgens hebben we een aantal drankjes gedaan in het rabbit cafe, hier zitten konijnen bij je te chillen op tafel terwijl je een lekker drankje doet. We hadden twee vrij grote konijnen op tafel maar we zagen ook nog een huge konijn, soort vlaamse reus in een kooi zitten. We vroegen of we die ook op tafel mochten en dat mocht maar opeens gingen ze keihard vechten en vlogen de kleine konijnen van tafel. Toen hadden we alleen nog de grote en was het een beetje chaos.

Vervolgens kwam een vrouw met haar dochter naast ons zitten en ze zei in duidelijk Nederlands Engels: "HAH BIG BOYS BIG RABBIT HA HA." Dus toen zeiden we maar dat het in het Nederlands makkelijker was. Met hen hebben we gezellig nog een hele poos gepraat, de mama was echt superlief. Ze zei steeds dat ze het heel stoer vond van ons en dat het een hele prestatie was dat we ik zes jaar ons vwo gehaald hadden enz. Het gaf ons in ieder geval even een zelfvertrouwenboost en een goed gevoel! Want stiekem missen we onze lieve familie en vrienden natuurlijk wel al een beetje!

Na het geknuffel met de konijnen kwamen we ook nog kittens tegen, er lopen hier ook letterlijk overal honden en ze zijn stuk voor stuk enorm lief. Ze komen al kwispelend op ons af en als we ze even aaien of met ze spelen komen we bijna niet meer van ze af!

Vervolgens hebben we bustickets terug naar Chiang Mai gekocht, morgen ochtend gaan we gelijk terug om daar een paar nachtjes te blijven en door te reizen naar Chiang Rai om vanaf daar naar het zuiden te vliegen.

's Avonds hebben we alleen maar streetfood gegeten. Kipspiezen, fishcakes, springrolls en een lekkere smoothie!

Erna zijn we bij de seven eleven zoals gewoonlijk een lekker biertje gaan halen en hebben we die met een prachtig uitzicht opgedronken bij ons hostel.

Aangezien ons hostel wel vrij ver buiten het centrum ligt kwam Ruben opeens met het idee om een lift te vragen aan een pick up die voor het stoplicht stond en richting aangaf naar de lange straat waar ons hostel aan zat. Ook had hij zijn raampje al naar beneden dus het was de ultieme kans. Heel enthousiast vroeg Ruben: "Can we go with you to Tony's guesthouse?" Waarop de man antwoordde: "no no no" al zwaaiend met zijn hand.... achja leuk geprobeerd hahaha. Dan maar met de benenwagen!

Tot morgen!

Liefs, Ruben en Joost

1. Tante An:
    13 juli 2017
    Leuk jongens, ziet er goed uit daaro en jullie hebben het goed naar jullie zin zo te zien. Have fun. Liefs tante an en tante san
  2. Tante B:
    13 juli 2017
    Hey mannen. Ziet er weer leuk uit. Konijnen kijken beetje bizar uit hun ogen. Foto's met de olifantjes zijn super. Virtuele knuffel van tante
  3. Mama C:
    13 juli 2017
    Heel leuk jongens, ook dat jullie stiekem een mama figuur toch een beetje missen, hahaha
  4. Kleine spons 2:
    13 juli 2017
    Ik wist niet dat joost van dieren houdt? Wel liev hoor boys
  5. Maupauw:
    14 juli 2017