Chiang Rai dag 1

16 juli 2017 - Chiang Rai, Thailand

Toen we wakker werden hebben we ons aangekleed en zijn we op het gemak gaan ontbijten in het hostel. (Ja echt, ontbijt voor de tweede keer op rij, het beviel zo goed gisteren dat we het niet konden laten.)

Na het ontbijt kregen we ook onze gewassen kleren terug, in Ruben zn witte shirts zaten meer vlekken dan toen hij ze inleverde, maar oke, het rook wel weer fris allemaal. Vervolgens zijn we onze spullen gaan pakken en zijn we richting het busstation gegaan. Dat is nogal een eindje dus we wilden niet lopen. We stopten een paar taxibusjes maar ze wilden ons allemaal brengen voor 100 baht en op de doorweg hadden we afgedongen tot 80 baht, dus meer wilden we niet betalen. Als je één zo'n busje stopt, stopt elk motorisch voertuig wat nog maar een soort van taxi dienst doet voor je neus om je mee te nemen, nog geen twee minuten later zaten we dan ook in een tuktuk naar het busstation, jawel voor 80 baht.

Daar kochten we onze bustickets naar Chiang Rai en terwijl we zaten te wachten zat daar opeens onze host van het Junior Hostel heel blij te zwaaien naar ons samen met een paar Thaise dames. Die dames bleken zijn moeder en tante te zijn, die dezelfde bus als ons namen.

We waren nog maar net vertrokken of er kwam al een lief Thais vrouwtje langs die iedereen een flesje water en een chocoladekoekje gaf. En dan te bedenken dat we zo'n €4.30 hebben betaald voor een busreis van 180km. Het Nederlandse OV kan hier heel wat van leren!

Aangekomen in Chiang Rai hebben we ingecheckt in ons hostel en zijn we gaan lunchen in een leuk zaakje met een heel lief meisje in de bediening. We aten een heerlijke wrap. Erna hebben we nog wat rondgelopen in Chiang Rai en al snel merkten we dat deze stad niet is zoals Pai of Chiang Mai, het is echt een grote Thaise stad en niet heel erg toeristisch. Maar dat is zeker geen probleem. Na een achtermiddag in de stad zijn we in het hostel een paar potjes gaan kaarten.

We hadden 's Avonds met zn tweeën nog maar 300 baht (nog geen acht euro). Daarvan eten moest wel lukken, maar dan konden we vanavond ook niks meer drinken ofzo. Joost probeerde al de hele middag geld te wisselen want hij zat vrijwel zonder, maar alle banken waren dicht want het is zondag. Een pintransactie kost bijna €5 dus dat is ook niet top als we nog cash hebben. Op zoek naar een restaurant kwamen we toch nog een wisselkantoortje tegen dat was dus een meevaller.

We hebben enorm lang gezocht naar een degelijk tentje en besloten uiteindelijk maar terug te gaan naar het lieve Thaise meisje waar we eerder ook een lekkere wrap gegeten hadden. Dus er gingen lekker zitten maar toen kwam opeens een ander vrouwtje zeggen dat we niet konden eten want de kok was al weg ofzo. Verdrietig gingen we op zoek naar een ander tentje om te eten toen opeens allemaal Thaise schaars geklede vrouwen op ons afkwamen als muggen op een felle lamp. We wilden snel afslaan maar het bleek een parking te zijn, de vrouwtjes riepen: you can't go in there! Massage 200 baht! Er was geen ontkomen aan we moesten een straat door vol met dit soort aanbiedingen. Toch sloegen we ze stuk voor stuk af, niet omdat de prijs slecht was, maar omdat onze maagjes knorden. Overigens zijn we niet van plan om daar nog eens terug naar toe te gaan, ze moeten ons wel geld gaan toeschuiven willen ze ons naar binnen lokken in zo'n ongure tent.

Uiteindelijk vonden we dan toch een restaurantje, echter duurde het enorm lang voor er iemand verscheen. Ik denk dat er maar één iemand werkte die aan het koken was op dat moment. Lichtelijk geïrriteerd konden we later toch nog bestellen en lief zoals we zijn lieten we natuurlijk niets merken van die frustraties, zo zijn we dan ook wel weer.

Het eten was prima, niet speciaal maar wel lekker. Joost had een wrap met kip en Ruben een pasta met gele curry en kip. Weer eens iets anders dan rijst.

We gingen zoals gewoonlijk na het eten langs de seven eleven, eerst namen we een lekker ijsje, ofja Ruben dan toch. Joost gooide zijne weg na 1 hapje, maargoed gelukkig was het goedkoop. Erna gingen we weer terug om bier en chipjes, die we op ons balkon genuttigd hebben onder het genot van een kaartspelletje. We hebben plannen voor morgen maar of dat allemaal gebeurd is zien jullie morgenavond wel weer!

Vakantiegroetjes van Ruben en Joost

1. Mama C:
    16 juli 2017
    Pfff spannend zo'n aanval door thaise vrouwtjes, gelukkig met een goede afloop....
  2. Tante Ien:
    16 juli 2017
    Wat weten jullie je avonturen leuk te brengen. Vandaag weer erg gelachen. Bedankt jongens dat ik mag meegenieten.
  3. Papa Zuen:
    17 juli 2017
    Je mag een boek nooit beoordelen aan de hand van de kaft! Zo zien die tentjes en die vrouwtjes er misschien onguur uit, ik zou toch eens naar binnen gaan om even rond te neuzen. Kan vast geen kwaad! Love jullie