Surat Thani

27 juli 2017 - Surat Thani, Thailand

Na een heerlijke nacht slapen werden we wakker in onze kamer. We zijn gelijk naar de receptie gegaan want onze vuile was was lekker fris gewassen, het was weer nodig! Erna hebben we onze spullen gepakt en zijn we langs de weg gaan wachten op een busje naar het busstation van Krabi. Al vrij snel kwam die.

Aangekomen op het busstation vroeg onze vriendelijke en behulpzame bestuurster waar we heen wilden. We zeiden naar Surat Thani waarna er een grote chaos ontstond. "Follow me follow me" riep ze en ze rende het busstation in. Onderweg werden wij weer aangehouden door iemand anders die de tickets naar Surat Thani verkocht. Blijkbaar was het vrouwtje dat ons naar het busstation bracht de net vertrekkende bus naar Surat Thani aan het tegenhouden terwijl wij snel tickets kochten.

We moesten rennen naar de bus maar haalden hem gelukkig wel, ongeduldig riep de chauffeur vanuit zn raampje dat we sneller moesten rennen.

Je kan overal op straat bij reisbureautjes bustickets en dergelijke op voorhand kopen, maar wij begeven ons altijd gewoon naar het dichtstbijzijnde busstation en kopen de tickets daar aan de balie, dat is natuurlijk altijd goedkoper.

De bus waarin we zitten was trouwens zo lek als een mandje, zodra het buiten even begon te regenen begon het op meerdere plekken binnen ook flink te druppelen.

Overigens kwamen we er al vrij snel achter waarom deze bus zo goedkoop was, hij stopte letterlijk elke 5 minuten om mensen af te zetten en soms om kranten of gasflessen te bezorgen? Een enkele keer stopten ze zelfs om fruit en kleren te kopen en dat op een route van meer dan 150km...

Tot overmaat van ramp had Ruben zijn kleinere rugzak met eten, koptelefoon en dergelijke aan zijn grote backpack vastgeknoopt zitten en in de grote chaos en haast er niet meer afgehaald voordat zijn backpack in het bagageruim ging.

Het was dus zo'n vier uur verplicht genieten van verschrikkelijke Thaise muziek.

Verder verrichte deze buschauffeur inhaal manoeuvres uit waarna je in Nederland gelijk je rijbewijs in zou moeten leveren.

Al toeterend reed onze touringcar vrijwel de helft van de tijd op de verkeerde rijbaan zodat hij iedereen kon inhalen. Dat al het tegenliggende verkeer noodgedwongen de vluchtstrook op moest was geen probleem.

Rond 15:15 kwamen we eindelijk aan in Surat Thani. Het enige wat we de hele dag gegeten hadden was een klein beetje chips. Het enige restaurantje in de buurt van ons hostel was namelijk nog niet open vanmorgen en vanaf het busstation waren we gelijk in de bus naar Surat Thani gestapt...

We namen een tuktuk naar ons hostel, er staan hier in allemaal felle kleuren zeecontainers. Elke zeecontainer is een kamer met badkamer, best een leuk concept maar de kamers zijn vrij klein. Echter zijn we hier maar voor één nachtje, morgenvroeg pakken we de ferry naar Koh Samui.

Nadat we hier aangekomen waren hebben we onze spullen in de kamer gedropt en zijn we met een tuktuk naar een winkelcentrum in de buurt gegaan. Het is hier alles behalve toeristisch maar wel een enorme stad, we wilden ons niet in die drukte begeven terwijl we zo veel honger hadden dus speelden we op safe en kozen we voor een winkelcentrum. Daar hebben we gegeten en wat rondgelopen. Erna zijn we terug gegaan naar ons hostel met de tuktuk en hebben we een overnachting en de ferry voor morgen geboekt.

Morgen meer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama C:
    27 juli 2017
    Wat een belevenis zo'n bus! Ik krijg er bij het lezen al hartkloppingen van maar als er een verhaal volgt, is het goed afgelopen. Benieuwd naar de avonturen van morgen!!
  2. Tante B:
    27 juli 2017
    Lijkt wel een film zo'n busreis. En een dagcullend programma ook. Morgen weer wa meer chillen zekers. Toi toi.