Chiang Mai dag 2

10 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Rond 7 uur ging de wekker, want tussen 07:30 en 08:00 werden we opgehaald om naar Maerim Elephant sanctuary te gaan. We zaten op bankjes achterin een pick-up en moesten ongeveer 45 minuten rijden. We deden de trip met een familie uit Zwitserland en een jongedame die oorspronkelijk uit Roemenië kwam maar nu in Canada woonde.

De vrijwilligers die de tocht met ons deden waren hele aardige Engelsen van begin 20.

Toen we aankwamen mochten we eerst de olifanten bananen voeren, erna zijn we met ze gaan wandelen. Vervolgens hebben we een modderbad met ze gedaan en erna een andere poel waar we de modder er weer af haalden. We hebben dus basically de olifanten gewassen. Erna hebben we gevolleybalt, gezwommen en ons opgefrist. Erna hebben we onze eigen traditionele noedelsoep gemaakt, best wel lekker. Tevens ons ontbijt en lunch want we hadden de hele dag nog niets gegeten.

Na een hele leuke ochtend en een ervaring rijker kwamen we aan bij ons hostel en hebben we snel een biertje opengetrokken want Buddha Day was finally over.

Nadat we net buiten de stad geld zijn gaan wisselen, hebben we een bus naar Pai geboekt. Een hippiestadje in de bergen waar we morgen naar toe gaan. Erna even wat gegeten in het hostel, was lekker!

Erna zijn we ons gaan klaarmaken om nog in de stad rond te lopen en wat te gaan eten, maar toen we klaar waren kwam het met bakken uit de lucht...

Daarom besloten we maar om weer bij het hostel te eten. Ze hebben een hele chille menukaart met veel verschillende dingen (en toch is alles lekker) en het is nog goedkoop ook.

Aangezien Ruben so far elke avond met honger in bed lag 's avonds besloten we om een supermarkt te gaan zoeken toen de hardste regen voorbij was.

We zijn het ondertussen wel al gewend dat er op elke 10 meter een Thais vrouwtje staat die roept "massageeeeee?" Maar na 20:00 gaat dit op een heel ander level, Joost werd half aangerand door een Thais vrouwtje met een verdacht zware stem. Onderweg kwamen we ook nog wat ratten en kakkerlakken tegen, dat is hier niet zeldzaam als het donker wordt.

Eenmaal in de supermarkt kochten we (vooral Ruben) wat chips in. Ook een paar biertjes en voor morgen als ontbijt donuts.

Op de terugweg werden we weer elke keer nageroepen met "massageeeeee?" maar gelukkig had Ruben nu zn antwoord klaar. "No thank you I got some chippies!"

Eenmaal op de kamer aangekomen hebben we lekker onze chipjes en biertjes gegeten en gedronken. "No food or drinks in the rooms please" #oops #sorrynotsorry #livingontheedge

Morgen gaan we naar Pai met de bus, onze 1e overnachting daar hebben we al geboekt!

Tot morgeeeeen,

Ruben en Joostiexp

1. Papa Zuen:
    10 juli 2017
    Niks mis met een lekkere massage hoor jongens xxx
  2. Tante Marina:
    11 juli 2017
    Geweldig om jullie avonturen te lezen