First day in Bangkok

7 juli 2017 - Bangkok, Thailand

In München stapten we op het vliegtuig naar Bangkok, een ongeveer 10 uur durende vlucht. Gelukkig konden we films kijken en kregen we vrijwel voortdurend drinken en een paar maaltijden. Al voordat we in Thailand aangekomen waren hadden we al twee soorten Thais bier geproefd!
Naast ons zat een jongen uit Oostenrijk met Vietnamese roots, hij was van onze leeftijd en dan ook prima gezelschap.

Eenmaal in Bangkok aangekomen waren we vrij snel door de douane en onze backpacks lagen al op de band toen we daar aankwamen. Snel wat geld gewisseld en met een goed gevulde portemonnee zijn we met de railtrain naar het centrum van Bangkok gegaan. De zoektocht naar ons eerste hostel kon beginnen!

Die zoektocht naar ons hostel bleek gelukkig mee te vallen, we hadden op het vliegveld het dichtstbijzijnde railwaystation opgezocht. Daar buiten even met de wifi van de Starbucks de route opgezocht, het was letterlijk om de hoek. Ons hostel is leuk, veel backpackers. Bangkok zelf is echter echt een enorme jungle, overal staan eetkraampjes en het is overal superdruk. Er hangt ook een hele onaangename geur, het eten ruikt ook totaal niet lekker dus wat we gaan eten hier is nog een raadsel.

We zijn in ieder geval wel blij dat we Bangkok gezien hebben want nu weten we dat we hier nooit meer heen willen!
We verheugen ons daarom al op het noorden en zuiden waar het wat rustiger is en waar meer toeristische activiteiten te doen zijn.

Het weer is trouwens niet slecht, het is hartstikke warm maar wel erg klam. Zweten dus!

's Middags hebben we Bangkok verder verkend en zijn we in ons hostel een verdiende douche gaan nemen. Dat was trouwens wel nodig na al dat gereis en het klamme weer.  Een lekker dutje erna bleef niet uit, we hadden dan ook als het ware tijdens het reizen een nacht bijna niet geslapen en een nacht overgeslagen.

5 uur later werden we wakker, we hadden nog allerlei plannen om met de tuktuk naar DE backpackroad van Bangkok te gaan en daar een hapje te eten. Eenmaal buiten bleek het flink te regenen, we hadden nog wel buiten het regenseizoen geboekt :(

Vanaf ons hostel zijn we al rennend naar een winkelcentrum gegaan waar we gegeten hebben. Ongeveer 2 a 3 euro voor een hoofdgerecht en 1 euro voor een home made ice tea, geen geld voor een beetje lekker eten!

Erna zijn we naar de mcdonalds gegaan en hebben we een lekkere mcflurry gekocht voor €0.60! Helaas was net als in NL vaak gebeurd de ijsmachine kapot en moesten we ons geld terug vragen :((

Aangezien een ijsje er dus niet in zat, besloten we maar in de supermarkt een paar biertjes te halen en deze in het hostel op te drinken. Morgen weer een dag vol nieuwe avonturen, we houden jullie op de hoogte! Liefs Ruben en Joost

Ps: kijk ook eens bij "foto's" hier kunnen jullie per album foto's van onze reis vinden!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    7 juli 2017
    Ziet er goed uit jongens
    Op naar het volgende
    Avontuur
  2. Yvonne Smed3ma:
    7 juli 2017
    Ziet er goed uit! Jammer van de regen....en het ijs!!!
  3. Papa Zuen:
    7 juli 2017
    Ondanks de harde regen blijven jullie de 2 leukste spetters!
  4. Febe:
    7 juli 2017
    Ik lees dit en hoor jullie gewoon zeggen "is geen geld voor.." hihi ja leuke info xx have fun skattz
  5. Tante B:
    8 juli 2017
    Hey Mannen. Lekkeroorrrrrrr. Klinkt super avontuurlijk.