Day two in Bangkok

8 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Aangezien we 's middags nog 5 uur geslapen hadden gisteren, vielen we erg laat in slaap. We hadden dan ook gepland om lekker uit te slapen. Maar om 07:30 begon de ellende, 9 chinezen die ook op onze kamer sliepen vertrokken 1 voor 1 met veel lawaai. Om 10:00 besloten we dan toch maar uit bed te komen.

Eerst op zoek naar een plek waar we geld konden wisselen want Ruben zat zonder. We vonden vrij snel een bank met een stuk betere exchange koers dan dat we op het vliegveld kregen, prima dus.

Met goed gevulde portemonnees vertrokken we naar Chatuchak Market, ook wel de grootste markt ter wereld! Deze tip kregen we van Anke, credits bij deze!

Op deze markt kun je echt alles vinden wat je nodig hebt! Wij kochten vooral vrij veel eten... Ruben dacht gewoon een soort gebakken vismix te eten, het bleken inktvis eieren te zijn, maar het was wel lekker. Ook een garlic bread stick ging er wel in. Een watermeloensmoothie voor Joost, een verse lemon juice voor Ruben. En alles hier kost zoals gewoonlijk bijna niks. Uitendelijk kochten we ook nog een enorm lekkere wrap voor minder dan €2. We misten de Ephese gewoon denk ik!

(Voordat jullie ons dik noemen; dit eten was zowel ontbijt als lunch voor ons)

Verder kochten we hier nog wat kleine dingetjes, voor een habbekrats.

Een heel aantal uur later, inmiddels achtermiddag, arriveerden we terug in ons hostel. Even een lekkere douche en het centrum van Bangkok gaan verkennen! We zijn inmiddels al redelijk gewend aan de geuren en drukte en kunnen Bangkok steeds meer waarderen als stad, het heeft ook zeker leuke en mooie kanten, je moet ze alleen wel willen en kunnen zien!

Na een frisse douche zijn we naar Siam gegaan, een moderne buurt in Bangkok. Er zitten enorme winkelcentra en veel westerse ketens. Hier wilden we wat gaan eten maar we verdwaalden in de winkelcentra en wisten niet wat we wilden. Na uren twijfelen toch maar terug gegaan naar onze eerste keuze; een rode curry voor €1.80, deze bleek niet veel meer waard te zijn dan €1.80... Na het macflurry fiasco van gisteren zijn we nog een poging gaan wagen en ja hoor, gelukt! Een macflurry voor bijna gratis.

We hadden opgezocht dat onze lokale supermarkt tot 22:00 open was, dus we haastten ons naar huis om nog een paar lekkere biertjes te kopen en deze bij het hostel op te drinken. Bij de kassa kregen we te horen dat het Buddha day was en dus verboden om alcohol te verkopen. Helaas kregen we dit inderdaad bij elk supermarktje en barretje te horen, een bierloze avond dus voor ons. Een beetje verbluft en niet wetende wat we moeten doen zitten we nu op het terras voor ons hostel.

Morgenochtend vliegen we naar Chiang Mai, wordt vervolgd!

1. Tante B:
    8 juli 2017
    Happy Budha day, dan maar. Morgen een extra pint verdiend.
  2. Kameraad S:
    Klinkt goed schatjes xxx
  3. Tante An:
    8 juli 2017
    Zo Joost, al twee keer gedouched. Dan zul je wel lekker ruiken
  4. Jo&magda:
    8 juli 2017
    Wat hebben jullie geluk dat jullie alles lusten. En spreken jullie al een beetje taai ss
  5. Papa Zuen:
    9 juli 2017
    Fun fact: Despite the great age of the events of Maka Bucha, (Buddha was teaching over 2,500 years ago) this day only became a holiday in Thailand in 1957. Prior to 1957, the third lunar month was celebrated as a Buddhist Holy Day.

In Thailand, the sale of alcohol is banned on religious holidays. This means bars and clubs are closed for the entire holiday. If Maka Bucha falls on a weekend, a substitute holiday will be observed on the following Monday. Similar restrictions on the sale of alcohol will also apply on this day.
  6. Anke Bun:
    10 juli 2017
    Mannies ik mis jullie dikke knuffel xoxo
  7. Arjan aka Barjan aka Remco:
    16 juli 2017