Koh Phi Phi dag 1

23 juli 2017 - Koh Phi Phi, Thailand

Goed uitgeslapen werden we wakker in ons guesthouse in Phuket, lekker geslapen want er was airco. Eerst gingen we een ontbijtje scoaren in het oude centrum. Daarna terug naar de kamer, nog even van de airco genieten en op naar Rossada Pier. Vanaf daar vertrok onze boot naar de Phi Phi eilanden. We regelden een taxi en kwamen op tijd aan bij de Pier. Even wachten onder het genot van een lekkere wrap.

Toen we eenmaal gingen boarden waren we een van de eersten, we claimden dus een goede plek op het dek. De boottocht duurde zo'n twee uur maar dat was echt geen straf, we kochten een lekker pilsje en genoten van de zon en het briesje.

Aangekomen op de Phi Phi eilanden was het even chaos om je backpack terug te vinden en er was een enorme drukte. Aangezien er amper wegen zijn op het eiland was het ook een hele zoektocht naar ons hostel, met een grote backpack op onze rug door de brandende zon trappen op en af maar uiteindelijk kwamen we in de buurt. Er stond een minibusje klaar waar we nog net bij konden, over een enorm smal weggetje bracht die ons naar onze bungalow. Daar hebben we onze zwembroek aangetrokken en we zijn nog even gaan genieten van de laatste zonnestralen op het strand.

Vervolgens terug naar onze bungalow en lekker het zand van ons afdouchen. We hebben ook gelijk een boottrip geboekt voor morgen, hier rondom het eiland snorkelen en wat mooie plekken bezoeken. Vervolgens zijn we een plekje gaan zoeken om te eten.

Nadat we gegeten hadden hebben we nog wat rondgelopen over het eiland. Het is wel leuk maar wel enorm toeristisch en dan vooral Engelse zuiptoeristen. Jongeren die hier komen om te feesten. Je kunt hier overal hele emmers met sterke drank kopen voor €3, echter moeten wij er morgen vroeg uit voor de boottocht dus we hebben een watertje gekocht en zijn naar onze bungalow gegaan. Daar aangekomen zat er een enorme, gigantische, abnormaal grote kakkerlak te chillen in Joost zn bed. Helaas bleef het niet bij 1 kakkerlak, er zat er ook nog een in Joost zn backpack, die hij open had laten staan. Ruben zat gelukkig vrij safe maar al snel vonden we meer kakkerlakken onder het bed en gewoon in de kamer. Supervies, helaas was de receptie dicht en konden we niemand vinden om nog eventeel te wisselen van bungalow. Dit wordt dus waarschijnlijk een nachtje met niet al te veel slaap. Wat is dit klote na dat luxe hotel in Phuket, dit is een momentje dat we het liefste in een 5 sterren hotel zouden zitten. Of gewoon 1 nachtje thuis, in ons eigen bed, dat zou ook wel lekker zijn.

Op dit kakkerlak avontuur na hebben we nog niet echt negatieve ervaringen en we zijn Thailand dan ook echt nog niet beu!

Morgen meer, duim maar voor ons dat het bij deze kakkerlakken blijft...

Ps: de foto's komen zo snel mogelijk, maar we hebben bij ons hostel geen wifi en foto's uploaden kost ons enorm veel data.

1. Tante An:
    23 juli 2017
    Ik geloof echt niet dat jullie alleen water drinken. Gek hè?
    Heerlijk broodje kakkerlak! Enjoy guys. Liefs tante An&tante San xx
  2. Tante B:
    23 juli 2017
    Geen huisdieren meenemen hè. De rest klinkt weer heel leuk jongens. Diverse vormen van Openbaar vervoer is daar een understatement.
  3. Tante Marina:
    23 juli 2017
    Wat een wijsheid, water ipv bier. Maar om de nacht door te brengen met Japie krekel & friends kunnen jullie misschien toch beter een afzakkertje nemen ; )