Phi Phi Islands day 2

24 juli 2017 - Phi Phi Islands, Thailand

dood op de grond.

Na een nacht met weinig slaap na het zien van een heel aantal kakkerlakken ging de wekker om 08:00. Om 08:30 gingen we onder begeleiding te voet naar de boot. Daar eenmaal aangekomen moesten we nog even wachten maar al snel konden we aan boord van een soort van Somalisch piratenbootje. Heel krakkenmikkig allemaal, maar wat maakt ons dat nou uit, als dat ding maar vaart.

De kapitein duwde zn boot van de kant alleen midden op het water startte de motor na 15 pogingen nog steeds niet.  Na 20 minuten dobberen kwam er een andere boot die gelukkig wel startte.

De boottocht zelf was erg leuk, we stopten op veel mooie plekken om te snorkelen. Ook zagen we aapjes en gewoon veel mooie natuur. De foto's zeggen genoeg!

We kregen ook eten aan boord, rijst met groenten en een stukje ananas, geen heel erg lekker ontbijt maar wel gezond.

Na de boottocht zijn we terug naar ons kakkerlakkenhuisje gegaan en 's ochtends hadden we al een schoon huisje geëist voor de volgende nacht. Ons nieuwe huisje rook schoner en zo zag het er ook uit. De vrouw zei dat ze deze ook helemaal bespoten had tegen de insecten, dus we zullen zien. We hebben ook een nieuwe vriend, een hele lieve zwanger ogende poes. Die chillde hem met ons op de veranda van onze bungalow.

Na van huisje gewisseld te hebben zijn we wat gaan eten in het "centrum". Joost een lekkere spaghetti en Ruben rijst met seafood, allebei best oke.

Vervolgens zijn we naar de view point van de Phi Phi Eilanden. Om daar te geraken moet je wel een hike doen van ongeveer 20 minuten. We gingen op slippers klimmend over paden van rotsen, fijn zand en kiezels. Het was echt een enorme klim door het dicht beboste junglegebied waar je bijna niemand zag. Daar aangekomen zagen we dat er ook een normaal pad liep vanuit het centrum... Onze route was toch leuker hoor!

Vervolgens kwamen we erachter dat de buren, een ander hostel maar volgens het vrouwtje van ons hostel was het andere hostel "family" dus ze bracht ons erheen. Daar namen we een lekkere duik in een zwembad met een puik uitzicht, dat hadden we wel verdiend na die hike.

Terug bij het hostel aangekomen vond Ruben alsnog een kakkerlak in de badkamer, beetje jammer.

Na ons te hebben opgefrist en aangekleed zijn we wat gaan eten bij een leuk tentje in het centrum.

's Avonds hebben we lekker een biertje gedronken en een chipje gegeten op de veranda van ons hostel, morgen gaan we naar Krabi, een andere stad in Zuid Thailand.

Update: helaas zaten er weer kakkerlakken in ons bed bij terugkomst bij ons hostel. Ruben sloeg er een van zn bed en sloeg hem dood op de grond. Dit laten liggen is een beetje onsmakelijk, even een wc papiertje pakken dacht Ruben. Toen hij de wc rol pakte kroop er een enorme kakkerlak uit, Ruben schrok zich het apenziir, gooide de wc-rol op de grond en liep per ongeluk tegen de douchekraan aan waardoor hij zeiknat was. Nog 1 nachtje afzien en dan gaan we maar een luxe hotelkamert in Krabi, deze skere bungalows zijn trouwens nog duur ook voor Thailand begrippen, net zoals alles op dit toeristische eiland. Morgen pakken we de eerste noot naar het vaste land.

1. Mama Spons:
    24 juli 2017
    De foto's zien er geweldig uit! Geniet ervan jongens
  2. Mama C:
    24 juli 2017
    Inderdaad prachtig jongens, niets teveel gezegd! Nu in Krabi een kakkerlak-vrij huisje zoeken, we blijven het volgen!!
  3. Tante B:
    24 juli 2017
    Prachtige foto's. Lijkt wel een film. Zonde van die kevers in jullie bed.
  4. Kameraad S:
    25 juli 2017